Subject: Küsimus prokuratuurist kohtupsühhiaatriaekspertiiside kohta
From: Andraš Tšitškan <[email-masked]>
To: "EKEI Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Apr 2024 11:41:26 +0300

Tere!

Kirjutan seoses 2024. a veebruaris avaldatud dokumendiga „Soovitused
narkomaanide sõltuvusravi kohaldamiseks KarS § 692, § 70 ja § 75 lg 2 p 5
alusel“. Autorid on Riigikohtu ja Viljandi Haigla inimesed. Usun, et see
on ka teieni jõudnud, kuid lisan selle igaks juhuks manusena.

Soovin seoses nende soovitustega nõu pidada. Loen dokumendist välja, et
sõltuvusravi kohaldamiseks tuleks esmalt määrata
kohtupsühhiaatriaekspertiis.

1.	Mis oleks terminoloogiliselt ja sisuliselt õige küsimus, mida
eksperdilt küsida? Kas sobib nt järgmine? Kas XXX on uimastisõltlane ja
kas talle on võimalik kohaldada narkomaanide sõltuvusravi?
2.	Kui palju selline ekspertiis maksab? Kas tavapärane 1300 €
(kriminaal-, väärteo-, tsiviil- ja haldusasjade menetlusest osavõtjatele
tasu maksmise ja kulude hüvitamise korra § 52 lg 1 p 1)?
3.	Kui kiiresti selline ekspertiisiakt võiks valmida?

Kui varem on kohtuotsusega määratud kohustus minna psühhiaatri vastuvõtule
ja kui psühhiaater ütleb, et ravi on vajalik, siis tuleb ravile alluda.
Riigikohtu ja Viljandi Haigla soovitustes on öeldud, et sellist
tingimuslikku kohustust panna ei saa, vaid kõik raviga seonduv tuleb enne
kohtusse minekut välja selgitada. Mul ongi nüüd ühes kriminaalasjas kaks
kahtlustatavat, kelle mõlema puhul on alust arvata, et nad on
uimastisõltlased ja ravist võiks neile kasu olla. Ühe puhul on ravi
alternatiiv pikk reaalne vangistus. Oleksin väga tänulik, kui saate
esimesel võimalusel vastata, sest need mõlemad kahtlustatavad on vahi all.

Lugupidamisega ja tänades

 <http://www.prokuratuur.ee/>

Andraš Tšitškan
Abiprokurör
 694 4724
     5306 9221
  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

See kiri on mõeldud adressaadireal nimetatud isikule. Isik, kes ei ole
märgitud kirja adressaadiks, ei tohi seda kirja mingil viisil kasutada.
Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja
saatjat ja kustutage kiri koos kõikide lisadega.